
 

 

United States Court of Appeals 
FOR THE DISTRICT OF COLUMBIA CIRCUIT 

 
 

Argued October 12, 2023 Decided June 21, 2024 
 

No. 22-7114 
 

MATTHEW COUCH, 
APPELLANT 

 
v. 
 

VERIZON COMMUNICATIONS INC., ET AL., 
APPELLEES 

 
 

Appeal from the United States District Court 
for the District of Columbia 

(No. 1:20-cv-02151) 
 
 

 
Eden P. Quainton argued the cause and filed the briefs for 

appellant. 
 
Jean-Paul Jassy argued the cause for appellees Verizon 

Communications, Inc. and Michael Isikoff.  With him on the 
brief was William T. Um. 

 
Matthew E. Kelley argued the cause for appellee National 

Public Radio, Inc.  With him on the brief was David J. Bodney. 
 
Before: PILLARD, WALKER and GARCIA, Circuit Judges. 
 
 



2 

 

 
Opinion for the Court filed by Circuit Judge WALKER. 
 
WALKER, Circuit Judge: In 2016, a young man named 

Seth Rich was murdered in Washington, D.C.  Although D.C. 
police have concluded Rich was the victim of a botched 
robbery, the crime was never solved.  Some online 
commentators claimed the murder was a politically motivated 
hit orchestrated and covered up by the victim’s own friends and 
family.   

 
A few years later, an investigative journalist produced a 

podcast that discussed the murder and the conspiracy theories 
surrounding it.  One of the online commentators named in the 
podcast sued the journalist and his publishers for defamation 
and other related torts.   

 
The district court granted judgment to all defendants after 

finding that the online commentator failed to plausibly allege 
actual malice or verifiable facts that were defamatory.  It also 
denied leave to file an amended complaint after concluding that 
the proposed amendments would not fix the deficient 
pleadings.   

 
We affirm. 

 
I. Background 

 
Matthew Couch is a self-described investigative journalist, 

blogger, and political commentator.  He operates a news and 
opinion website called “The DC Patriot” and maintains active 
profiles on social media platforms such as X (formerly known 
as “Twitter”), Facebook, Instagram, and TikTok.  He also 
labels himself “one of the foremost . . . independent 



3 

 

investigators seeking to uncover the truth of what happened to 
Seth Rich” — the victim of an unsolved murder.  JA 32. 
 

Seth Rich worked for the Democratic National Committee 
during the 2016 presidential primaries.  On July 10, 2016, Rich 
was murdered near his home in Washington, D.C.  Shortly after 
the murder, some people publicly speculated that Rich was the 
victim of a politically motivated murder and cover-up.  One 
theory was that Rich leaked internal DNC emails showing that 
the DNC favored former Secretary of State Hillary Clinton 
over Senator Bernie Sanders, so Clinton ordered his 
assassination.   

 
Matthew Couch contributed to that speculation.  He 

theorized that Rich might have been paid to “download[ ]  DNC 
emails and transfer[ ]  the emails and other data to Wikileaks.”  
JA 610.  He publicly accused Rich’s brother of impeding the 
murder investigation and “helping cover things up.”  JA 108.  
And he claimed that Rich’s friend, local bartender Joe Capone, 
was somehow involved in the murder.   

 
In 2019, Yahoo! News and its chief investigative reporter, 

Michael Isikoff, launched a new podcast called 
Conspiracyland.  The first season of Conspiracyland focused 
on the Seth Rich murder and the conspiracy theories that spread 
following his death.  Two of the episodes — “Episode 6: 
‘Collateral damage’” and “Bonus Episode 5” — specifically 
discussed Couch and the role he played in disseminating 
theories about Rich’s death.  Isikoff interviewed both Capone 
and Mark Mueller — one of Rich’s neighbors — who both 
accused Couch of harassing them and blaming them for Rich’s 
death.  At various points during the podcast, Isikoff and his 
guests labeled Couch a “conspiracy entrepreneur,” “troll,” 
“crankster,” and “bully.”  Couch v. Verizon Communications, 
Inc., 2022 WL 3016755, at *2 (D.D.C. July 29, 2022). 



4 

 

 
After the final episode of Conspiracyland’s first season 

aired, Isikoff appeared on National Public Radio’s Fresh Air 
program to discuss the podcast.  During this interview, Isikoff 
summarized the podcast and generally repeated his claims that 
Couch spread conspiracy theories about Rich’s murder and 
accused Capone and Mueller of helping with the cover-up.   

 
In August 2020, Couch sued Isikoff, Verizon (the then-

parent company of Yahoo! News), and NPR for defamation.1  
He also sued them for defamation per se, intentional infliction 
of emotional distress, false light, civil conspiracy for all alleged 
torts, aiding and abetting for all alleged torts, and intentional 
interference with business relations.  And he sued Verizon and 
NPR for negligent supervision and retention of Isikoff and 
NPR’s Fresh Air hosts.   
 

Isikoff and Verizon jointly filed a motion under Federal 
Rule of Civil Procedure 12(b)(6) to dismiss the case against 
them for failure to state a claim.  The district court granted the 
motion and dismissed all claims directed against those two 
defendants.  Couch v. Verizon Communications, Inc., 2021 WL 
4476698, at *1 (D.D.C. Sept. 30, 2021).  The district court 
determined that Couch was a limited-purpose public figure, 
and so must show actual malice to sustain his defamation 
claim.  Id. at *3 & n.7.  It then concluded that Couch failed to 

 
1 Couch also sued Aaron Rich, Joe Capone, Mark Mueller, and 
Deborah Sines (a prosecutor who investigated Rich’s murder and 
also appeared on Conspiracyland).  However, Aaron Rich also sued 
Couch, prompting Couch to settle the claims against Rich and issue 
a public retraction and apology.  Couch also voluntarily dismissed 
his claims against Mueller and Sines, and Capone never entered an 
appearance in the case.   



5 

 

plead any facts that could support actual malice, so both the 
defamation claim and all derivative claims failed.  Id. at *4-6. 

 
NPR moved under Federal Rule of Civil Procedure 12(c) 

for judgment on the pleadings, based on the same arguments 
Isikoff and Verizon used in their motion to dismiss.  See Couch, 
2022 WL 3016755, at *1.  Couch sought leave to file an 
amended complaint against Isikoff, Verizon, NPR, Yahoo! 
News, Apollo Global Management, Inc. (the new parent 
company of Yahoo! News), and a John Doe, LLP.  See id.  The 
district court granted NPR’s motion for judgment on the 
pleadings, denied Couch’s amended complaint as futile, and 
dismissed the case with prejudice.  See id. 

 
Couch appealed both orders.   

 
II. Couch’s Defamation Claim Fails 

 
Although Couch challenges both the dismissal of his 

claims against Isikoff and Verizon and the grant of judgment 
on the pleadings to NPR, he concedes that this appeal can be 
resolved solely by determining whether the district court erred 
when it denied leave to file an amended complaint.   

 
When a district court denies leave to file an amended 

complaint for something like untimeliness or undue prejudice 
to the defendant, we review for abuse of discretion.  Atchinson 
v. District of Columbia, 73 F.3d 418, 425-26 (D.C. Cir. 1996).  
But when a district court denies leave to amend because of 
futility, this means the district court examined the proposed 
amended complaint and concluded that even with the new 
factual allegations, the plaintiff still failed to state a valid claim.  
See In re Interbank Funding Corp. Securities Litigation, 629 
F.3d 213, 218 (D.C. Cir. 2010).  Our standard of review for 
such cases mirrors the standard by which we review a normal 



6 

 

dismissal under Rule 12(b)(6).  That is, we look for whether the 
rejected amended complaint contains “sufficient factual matter, 
accepted as true, to ‘state a claim to relief that is plausible on 
its face.’”  Xia v. Tillerson, 865 F.3d 643, 649-50 (D.C. Cir. 
2017) (quoting Ashcroft v. Iqbal, 556 U.S. 662, 678 (2009)).  
And we review the district court’s conclusions de novo.  Wang 
v. Blinken, 3 F.4th 479, 481 (D.C. Cir. 2021).  
 

A. Couch’s Defamation Claim Requires Actual Malice 
 

This case turns on whether Couch sufficiently pleaded a 
defamation claim.  For that, he needed to plausibly allege that 
the various defendants made false and defamatory statements, 
published those statements to a third party, acted with (at least) 
negligence, and thereby caused a special harm to Couch.  See 
Rosen v. American Israel Public Affairs Committee, Inc., 41 
A.3d 1250, 1255-56 (D.C. 2012).   

 
But even more than that is required here, because Couch 

conceded in the district court that he is a limited-purpose public 
figure.  Couch, 2021 WL 4476698, at *3 & n.7.  So proof that 
the defamatory statements were made negligently is no longer 
enough.  A limited-purpose public figure must prove actual 
malice to win a defamation suit relating to the “particular 
public controversy” that made him a limited-purpose public 
figure.  Clyburn v. News World Communications, Inc., 903 
F.2d 29, 31 (D.C. Cir. 1990) (cleaned up). 

 
We have called this actual malice standard “famously 

‘daunting.’”  Tah v. Global Witness Publishing, Inc., 991 F.3d 
231, 240 (D.C. Cir. 2021) (quoting McFarlane v. Esquire 
Magazine, 74 F.3d 1296, 1308 (D.C. Cir. 1996)).  It requires 
Couch to ultimately prove, by “clear and convincing evidence,” 
that the allegedly defamatory statements were made with either 
actual “knowledge” that the statements were “false,” or 



7 

 

“reckless disregard” of the statements’ accuracy.  Jankovic v. 
International Crisis Group, 822 F.3d 576, 589-90 (D.C. Cir. 
2016) (cleaned up).  Reckless disregard requires proof that at 
the time the statements were made, the defendants either had 
“a high degree of awareness of probable falsity” or “entertained 
serious doubts as to the truth of” their statements.  Tah, 991 
F.3d at 240 (cleaned up).   

 
When evaluating both ways of proving actual malice, we 

look specifically to “the defendant’s state of mind at the time 
of publication.”  Kahl v. Bureau of National Affairs, Inc., 856 
F.3d 106, 118 (D.C. Cir. 2017).  So a public figure must do 
more than prove that supposed defamatory statements were 
factually or objectively incorrect.  He must prove that the 
defendants subjectively knew their statements were incorrect, 
or recklessly published their statements while subjectively 
knowing the likely falsity.  See id. at 116.   

 
Of course, at the motion-to-dismiss stage, we do not 

require Couch to do any more than plead sufficient facts to 
plausibly state his claim.  But courts may still peer down the 
road towards a plaintiff’s eventual evidentiary burden to 
deduce whether he plausibly alleged the types of facts that can, 
if proven, satisfy that burden.  Couch must allege facts that, if 
proven, would show that the defendants either knew their 
statements were false, had high awareness that the statements 
were probably false, or had serious doubts about the accuracy 
of the statements.   

 
He has not done so.2  

 
2 On appeal, Couch argues that the district court applied the wrong 
standard of review and faulted him for not fully proving “clear and 
convincing” evidence at the pleading stage.  We disagree.  The 
 



8 

 

 
B. Couch Failed to Plead Actual Malice 

 
Between his operative complaint and proposed amended 

complaint, Couch identifies fourteen supposed defamatory 
statements.  The fourteen statements fall into two categories.  
The first category contains the eight statements where Isikoff 
allegedly accused Couch of implicating Capone and Mueller in 
Seth Rich’s murder or accused Couch of harassment.  In 
essence, these are statements where Isikoff reported that Couch 
said or did things that he claims he never said or did.3  

 
As they appear in Conspiracyland, each of those eight 

statements consists of Isikoff either quoting Capone and 
Mueller word-for-word or accurately summarizing what 
Capone and Mueller said.  Couch has not alleged the existence 

 
district court simply copied the approach we took in Tah v. Global 
Witness Publishing, Inc., 991 F.3d 231 (D.C. Cir. 2021), when it 
acknowledged that legal standards require a plaintiff to ultimately 
prove his case by clear and convincing evidence and then looked to 
see if the plaintiff plausibly alleged any facts that could, if proven, 
carry that burden, id. at 239-40, 243. 
3 Couch alleges that Isikoff said: (1) Couch accused Joe Capone of 
meeting with Hillary Clinton or her aides in the days before Seth 
Rich’s murder; (2) Couch accused Joe Capone of plotting Seth 
Rich’s assassination with Hillary Clinton or her aides; (3) Couch 
peddled the conspiracy theory “that Hillary Clinton murdered Seth 
Rich”; (4) Couch doxed Mueller “by publishing the addresses and 
phone numbers of his siblings and neighbors”; (5) Couch 
superimposed Mueller’s face on pictures of real-life serial killer 
Jeffrey Dahmer and fictional serial killer Dexter Morgan; (6) Couch 
attempted to rent Mueller’s basement AirBnB “to gain access to 
documents relating to Seth Rich”; (7) Couch harassed Mueller “by 
relentless phone calls and emails”; and (8) Couch claimed Capone 
and Mueller engaged “in a ‘cover-up’” of the murder.  JA 650. 



9 

 

of some smoking-gun evidence that would show Isikoff knew 
those statements were false.  Nor has he offered specific 
allegations of why Isikoff might have had “obvious reasons to 
doubt the accuracy of” Capone and Mueller’s accounts.  
Lohrenz v. Donnelly, 350 F.3d 1272, 1284 (D.C. Cir. 2003).   
 

Instead, Couch presents four theories of circumstantial 
evidence that he believes can support a finding of actual 
malice.  We find none of these theories sufficient.  

 
First, Couch claims that Isikoff possessed all of Couch’s 

relevant tweets and knew that none of those tweets talked about 
Capone meeting with Clinton.  So, in Couch’s eyes, Isikoff had 
an “obvious” reason to doubt the accuracy of Capone’s 
statement that Couch publicly spread the conspiracy theory 
about Capone meeting with Clinton, and therefore acted with 
reckless disregard when he republished Capone’s statement 
anyways.   

 
Isikoff indeed filed a motion, in connection with his Rule 

12(b)(6) motion to dismiss, urging the court to take judicial 
notice of Couch’s tweets from the relevant period.  But that 
falls well short of proof that Isikoff acted with reckless 
disregard.  For one thing, the Conspiracyland episodes were 
published in 2019.  Isikoff’s attorneys submitted the list of 
Couch’s tweets in 2021.  Isikoff’s filing of a list of Couch’s 
tweets two years after making the podcast offers no insight into 
whether he had reviewed all those tweets when making the 
podcast — and, by continuation, no insight into whether he had 
an obvious reason to doubt Capone’s account.  See Lohrenz, 
350 F.3d at 1284.   

 
For another thing, Couch maintained an active public 

presence on many different communication platforms.  Even if 
Couch hadn’t tweeted about Capone and Clinton, he could have 



10 

 

easily accused Capone of meeting with Clinton on any of his 
other platforms.  So even if Isikoff had indeed reviewed all of 
Couch’s tweets, that alone would not provide a reason to doubt 
Capone’s claim.   
 

Second, Couch argues that he caught Isikoff “fabricat[ing] 
out of whole cloth” two different statements about Couch 
accusing Capone of conspiring with Clinton.  Couch Br. 17.  A 
fabricated quotation can be strong evidence of actual malice.  
But fabricated quotations require some clear indication that the 
speaker intended to attribute the fabricated words to the 
defamed plaintiff.  See Masson v. New Yorker Magazine, Inc., 
501 U.S. 496, 512-13, 518-20 (1991).  Merely using rhetorical 
devices or editorial paraphrases is not enough.  Id.   

 
Here, neither of the statements Couch identifies can be 

fairly read as a quotation.  The first supposedly fabricated 
quotation is: “Matt Couch ‘was saying . . . [Joe Capone] was 
conspiring with Hillary Clinton.’”  Couch Br. 17.  But Isikoff 
didn’t say those words in that way.  Instead, Couch has 
selectively assembled phrases from questions Isikoff posed to 
Capone, in which Isikoff did little more than ask for 
clarification: 
 

Isikoff:  What was Matt Couch saying was the 
significance of the fact that you had been to the White 
House on July 6?   
Capone:  That there were secret meetings going on.   
Isikoff:  Secret meetings with who?   
Capone:  Hillary . . . You know . . .   
Isikoff:  That you were conspiring with Hillary 
Clinton or?   
Capone:  Must have been right?   



11 

 

 
JA 636-37 (emphasis omitted).   
 

The second supposedly fabricated quotation is: “Matt 
Couch said ‘a-ha, you see, why is Joe Capone going to the 
White House just a few days before Seth Rich’s death?  He 
must have been consulting with someone, aides to Hillary 
Clinton.’”  JA 647, ¶ 106 (emphasis omitted).  But the actual 
statement was much more vague:  

 
Matt Couch and the Internet horde discover this [that 
Capone had visited the White House] apparently from 
White House visitor logs.  And they say, a-ha, you see, 
why is Joe Capone going to the White House just a 
few days before Seth Rich’s death?  He must have 
been consulting with somebody, aides to Hillary 
Clinton, and this somehow had something to do with 
Seth Rich’s death. 

 
JA 647, ¶ 105 (emphasis added).   
 

At best for Couch’s theory of the case, Isikoff is 
paraphrasing Couch, not misquoting him.  At worst, Isikoff is 
paraphrasing Capone’s paraphrase of Couch and using a 
rhetorical device to aggregate the theories of Couch and all the 
other online commentators in “the Internet horde.”  Neither 
option gives Couch the fabricated quotation he needs to show 
actual malice.  

 
Third, Couch pivots to another theory of reckless 

disregard.  He claims Isikoff behaved recklessly by stating that 
Couch accused Capone of engaging in a cover up of Rich’s 
murder, with no more evidence than one or two “cryptic” 
tweets from Couch.  Couch Br. 27.  But in framing that 
argument, Couch gives away the game.  As we’ve mentioned, 



12 

 

for reckless disregard Couch needs to show Isikoff knew of 
some obvious reason to have doubted the accuracy of the claim.  
Lohrenz, 350 F.3d at 1284.  Those “cryptic” tweets (which 
Couch himself identified) ask why “Joe Capone” and “many 
people involved in and around the Seth Rich murder” “visit[ed] 
the White House.”  JA 497.  The tweets also spoke of 
“corruption and cover up” in America.  Id.  This falls well short 
of evidence that would have given Isikoff serious doubts about 
the truth of his statement.  See Tah, 991 F.3d at 240.  
 

Fourth, and finally, Couch argues that actual malice can 
be inferred from Isikoff engaging in “[d]eceptive editorial 
juxtaposition.”  Couch Br. 30.  By this, he means Isikoff 
maliciously insinuated that Couch harassed Mueller when 
Couch himself had nothing to do with the specific acts of 
harassment.   

 
This argument also fails.  The line Couch identifies as 

defamatory is from another back-and-forth where Mueller (not 
Isikoff) attributed the harassment to “trolls” “[l]ike Matt 
Couch.”  JA 639.  Attaching a conclusory label to Isikoff’s 
republication of that statement does nothing to prove either that 
Isikoff knew the falsity of the statement or had reason to doubt 
Mueller’s veracity. 
 

C. Statements of Opinion Are Not Defamatory 
 

We turn therefore to Couch’s second category of supposed 
defamatory statements.  Here, we find the six statements that 
are Isikoff’s descriptions of Couch — that Isikoff called Couch 
an “Internet ‘conspiracy entrepreneur,’” an “Internet troll,” an 
“Internet crankster,” an “Internet bully,” a “member of the ‘alt-
right,’” and an “associate of a Southern ‘confederate.’”  JA 
650-51.   

 



13 

 

The district court held that Couch lacked support to show 
that those six statements were made with actual malice.  But in 
the alternative, it held that the six statements fail to even qualify 
as false because each statement is an opinion, not a verifiable 
fact.  We agree with this alternative explanation and affirm the 
dismissal on that ground.  Abbas v. Foreign Policy Group, 
LLC, 783 F.3d 1328, 1337 (D.C. Cir. 2015).  

 
For a statement to be defamatory, “it must at a minimum 

express or imply a verifiably false fact about” the defamed 
individual.  Weyrich v. New Republic, Inc., 235 F.3d 617, 624 
(D.C. Cir. 2001).  A mere “statement of opinion” about a public 
figure “which does not contain a provably false factual 
connotation will receive full constitutional protection.”  
Milkovich v. Lorain Journal Co., 497 U.S. 1, 20 (1990).  So 
federal courts must dismiss defamation claims when the 
statements “cannot reasonably be interpreted as stating actual 
facts about an individual.”  Weyrich, 235 F.3d at 624 (cleaned 
up).  We examine the statement “in context” when determining 
whether it expressed a verifiable fact or was merely “rhetorical 
hyperbole.”  Id. 
 

None of the six statements in Couch’s second category 
expresses or implies a verifiable fact.  The same individual may 
be viewed as a “conspiracy entrepreneur” by one person and a 
hard-hitting investigative journalist by another, depending 
entirely on whether one agrees or disagrees with the asserted 
conspiracy.  Such a subjective description cannot be proven to 
be true or false.   

 
The same goes for “troll,” “crankster,” and “bully.”  While 

those terms are certainly pejorative and reflect Isikoff’s distaste 
for Couch, they are merely subjective descriptors.  True, a 
statement that an individual bullied someone else by engaging 
in specific acts of harassment carries factual connotations that 



14 

 

can be proven, or disproven, to a jury.  But merely calling 
someone a bully is simply “imaginative expression.”  
Milkovich, 497 U.S. at 17 (cleaned up). 

  
Of the six statements, the closest to verifiable facts refer to 

Couch as a “member of the alt-right” and an associate of a 
Southern “confederate.”  But when read in proper context, 
those statements still fall short.  While “member” can refer to 
membership in an organization, the “alt-right” is not a formal 
organization with defined parameters or for which membership 
is provable or disprovable.  So that label is still “merely 
rhetorical hyperbole, a lusty and imaginative expression of the 
contempt” Isikoff felt for Couch.  Id. (cleaned up).  And while 
Couch argues that “confederate” means Isikoff equated him 
with the southern Confederacy from the U.S. Civil War, the 
actual line from Conspiracyland was that Couch was “with one 
of his confederates named Josh” when discussing the Seth Rich 
murder.  JA 107.  In that context, “confederate” means nothing 
more than “accomplice” or “ally.”  See Confederate (noun, def. 
2), Merriam-Webster (2024).   

 
* * * 

 
Our analysis of the defamation claim need go no further 

than the conclusion that Couch failed to adequately plead 
defamation against Isikoff.  While Couch also sued both 
Verizon and NPR, he lacks any independent claims against 
either Verizon or NPR.  Verizon and NPR made no separate 
statements about Couch and merely published Isikoff’s 
statements.  Couch pleaded no facts that would have given 
either Verizon or NPR reason to doubt the credibility of 
Isikoff’s reporting.  Lohrenz, 350 F.3d at 1284.  So the 
resolution of the defamation claim against Isikoff resolves the 
defamation claim against all other defendants as well.   

 



15 

 

As such, the district court properly granted judgment to all 
three defendants regarding defamation and properly denied 
leave to amend Couch’s complaint for futility.   
 

III. Couch’s Other Tort Claims Do Not Survive 
Independently 

 
Couch also raised seven other tort claims against the 

defendants.4  The district court determined that each of those 
other claims was “inherently tied to, or duplicative of,” the 
primary defamation claim.  Couch, 2021 WL 4476698, at *5.  
And because Couch failed to plausibly plead a defamation 
claim, all the derivative claims likewise failed.  Id.   

 
We agree.  Because the actual malice standard effectively 

bars most defamation claims raised by public figures, plaintiffs 
often seek to repackage their claims into an alternative tort with 
a less demanding standard.  But “a plaintiff may not use related 
causes of action to avoid the constitutional requisites of a 
defamation claim.”  Moldea v. New York Times Co., 22 F.3d 
310, 319-20 (D.C. Cir. 1994); see also Farah v. Esquire 
Magazine, 736 F.3d 528, 540 (D.C. Cir. 2013).  Each of 
Couch’s derivative claims hinges on the allegedly defamatory 
speech — without the defamation they fail to plausibly state a 
claim for relief and must be dismissed.  See Khodorkovskaya v. 
Gay, 5 F.4th 80, 84-85 (D.C. Cir. 2021); Teltschik v. Williams 
& Jensen, PLLC, 748 F.3d 1285, 1287-88 (D.C. Cir. 2014).  
 

 
4 These were: (1) defamation per se; (2) intentional infliction of 
emotional distress; (3) false light; (4) intentional interference with 
business relations; (5) civil conspiracy for all alleged torts; (6) aiding 
and abetting for all alleged torts; and (7) negligent supervision and 
retention.   



16 

 

IV. Conclusion 
 

Couch failed to plausibly state any claims against Isikoff, 
Verizon, and NPR.  Eight of the supposedly defamatory 
statements lack any evidence that could prove actual malice, 
and the other six lack verifiable facts that could be proven or 
disproven to a jury.  Because each of his other claims relied on 
the success of the defamation claim, they fail as well.  And 
Couch’s proposed amended complaint does not fix those 
problems.   

 
We affirm the district court’s dismissal for failure to state 

a claim as to Isikoff and Verizon, its grant of judgment on the 
pleadings as to NPR, its denial of leave for Couch to file an 
amended complaint, and its dismissal of the case with 
prejudice.5  
 

So ordered. 

 
5 On appeal, Couch argued that the district court also erred by 
denying his motion for initial discovery into Verizon’s corporate 
structure.  But because we affirm the district court’s disposition of 
the claims against Isikoff, Verizon, and NPR, there are no parties left 
against which Couch may seek discovery.  Couch also indicated 
early on that he intended to challenge the propriety of dismissal with 
prejudice, but he later abandoned that argument.  See Levine/Schwab 
Partnership v. FCC, 61 F.4th 183, 186 n.2 (D.C. Cir. 2023). 


